ترتیبکننده: کرار
بعد از بعثت
هجرت مسلمانان به سوی حبشه
بعد از آن، حضرت جعفر بن ابیطالب هجرت کرد. سپس مسلمانان دیگری نیز به آن دیار هجرت نمودند، که همگی در سرزمین حبشه جمع شدند؛ بعضی با خانواده خود و بعضی دیگر تنها بودند. تعداد مهاجران به ۹۸ نفر میرسید. ناگفته نماند که هدف از هجرت به حبشه تنها این نبود که فقط از اذیت و آزار قریش رهایی یابند، بلکه منظورشان دعوت مردم به سوی اسلام و کاستن فشارهای غم از رسول اکرم صلیالله علیه و سلم بود. اگر مجموعۀ افراد مهاجر را بررسی کنیم، میبینیم که در این مجموعه افرادی از هرطبقه و سطح اجتماع آن روز مکه، وجود داشتند. در میان این گروه، افراد ثروتمند و فقیر، جوان و میان سال، مرد و زن و … دیده میشد. و اغلب آنان از خانوادههای اصیل مکه بودند که این، خودش بر تأثیر، نیرومندی و گستردگی دعوت، دلالت میکرد.